2010. augusztus 10., kedd

Európa Bajnokság 2010


" Megfogyva bár, de törve nem... "

Az Európa Bajnokság idén Németország Melsungen nevű városában került megrendezésre, július első hétvégéjén. Csütörtök este utaztunk, péntek délben érkeztünk meg. Még aznap este bringáztam a szállás előtti sziklákon egy órácskát, azonban a fáradtság tűrhetetlen volt, köszönhetően a kimerítő utazásnak. A verseny napján (szombat) emiatt is, későn ébredtem, kb a verseny előtt fél - egy órával. Egy gyors bemelegítés és irány a verseny, ami majdhogynem a szállás melletti erdőben volt közvetlen. 7 természetes pálya és 1 rönkös várt rám, 2 körben. Az előző napi fáradalmaimat sajnos nem sikerült kipihennem, ez meg is látszott rajtam. A pályák teljesíthetőnek bizonyultak, azonban rossz napom volt. Azért néhány szekciót sikerült teljesítenem.

Az első kör utolsó szekcióján, a pálya vége előtt nemsokkal, ahol 1 hibánál jártam, egy veszélyes leugrás sorozatot követően, egy ferde sziklára kellett átugrani, majd balra beforgatni a bringát. Azonban rossz technikát használhattam, és megtörtént, amire egyáltalán nem számítottam. A hátsó gumim, ami mellesleg keményre volt fújva, úgy lefordult, hogy a belső is kijött belőle, ez visszalökött a levegőbe bringástól, és a nagy szikla melletti kis kavicsokra estem, teljesen behajlított térddel. Gondoltam magamban, 5 hiba, semmi vész, kis horzsolás, felállok és megyek tovább. Azonban nem sikerült felegyenesednem, a térdem súlyosan megsérült. A mentősök a helyszínen lejegelték és bekötözték, és igaz sétálni sem voltam képes, a 2. köröm összes szekcióját kín keservesen végig vártam, és beléptem az 5 hibapontokért, hogy a versenyből ne zárjanak ki, legyen helyezésem. 

A kártyámat időben, hiánytalanul kitöltve adtam le a race office-ba, és így, hogy a 2. körben nem tudtam bringázni, a végeredményben 22. voltam. Azért ez nem olyan rossz, de jónak sem mondanám. Megvolt a célom, hogy jobb legyek mint tavaly (15. hely!), azonban nem sikerült teljesítenem. Hiába a kőkemény edzés, a sérülés közbeszólt. De ez kiszámíthatatlan. Ez a sport. Azért azt megtanultam, hogy nagy külföldi versenyekre érdemes 2-3 nappal a verseny előtt érkezni. Tanulság. Ahogy az ember minél több mindent megél, annál többet tanul, és annál jobb lesz. A jövőben a sérülések kizárására fogok törekedni, a bringázást sosem fogom feladni, mert ez az életem. A kiegészítő edzéseket is folytatni fogom.

A hazaút...  
ilyen térddel kegyetlen volt, még úgy is, hogy visszafele nem vezettem. Itthon a következő volt a diagnózis: bal térd - hátsó keresztszalag sérülés (nyúlás, részleges szakadás). 6 hét sín. Egyelőre nincs műtét, bringáról pedig szó sem lehet.

Később itthon azt vettem észre, hogy az UEC ( EB szervezők ) hivatalos eredménylistáján ismeretlen okból nem szerepelek - a szövetség most jár utána a dolognak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése